ÖĞRENME SIRASINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
1.Öğrenmek amacıyla okuma yapılırken önemli fikir, kavram, formül v.s gibi şeylerin altını çizmek, renklendirmek öğrenmeyi ve tekrar etmeyi kolaylaştırır.
2.Çalışırken ya da dersi dinlerken not alma; aktif katılım ve dikkat toplaşımı (uyanıklılık) sağlar, unutmayı azaltır.
3.Yapılan araştırmalar insanın dikkatini toplaya bilmesinin süresini en fazla 45 dakika olduğunu söylemektedir Buna göre öğrenme seanslarını 30–45 dakikalık sürelerde düzenlenmesi ve her seans sonu 10 dakikalık tekrar yapılması çok önemlidir.
4.Öğrenme sırasında eğer her hangi bir problemi çözüyorsak, çözüme ulaşıncaya kadar bırakmamak en uygun davranıştır.
5.Derslere vereceğimiz çalışma sürelerini dersin özelliğine ve ders deki başarımıza göre ayarlamamız gerekir. Zayıf olduğumuz derslere daha fazla, bize kolay gelen derslere daha az zaman ayırmak mantıklı bir yoldur.
6.Uzun süreli bir çalışma periyodunda bize zor gelen dersi kolay bir ders, kolay gelen bir dersi zor bir ders izlemektedir.
7.Bize zor gelen dersleri en verimli olduğumuz saatlere ayırmalıyız.